سید ماشاالله جانجانی فینی

نام:  سید ماشاالله

نام خانوادگی:  جانجانی فینی

تاریخ تولد: ۱۳۴۵

نام پدر: آقا سید حبیب الله

وضعیت تاهل: مجرد

تاریخ شهادت: ۱۳۶۶

نحوه شهادت: اصابت ترکش

محل شهادت: فاو

محل دفن: امامزاده هادی (ع)

وصیتنامۀ شهید سیّد ماشااله جانجانی

بسم ربّ الشّهداء و الصّدّیقین

« إِنَّ اللّهَ اشْتَرى‏ مِنَ الْمُؤْمِنینَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّهَ یُقاتِلُونَ فی سَبیلِ اللّهِ فَیَقْتُلُونَ وَ یُقْتَلُونَ »

« خدا جان و مال اهل ایمان را به بهای بهشت خریداری کرده ، آنهائیکه در راه خدا کار می کنند ، می کشند و کشته می شوند »

بار الها ! آمرزشت امید بخش تر از کردار من است و راستی رحمتت وسیعتر از گناه من است .

معبودا ! اگر گناهانم نزدت بزرگست گذشت تواز گناهان من بیشتر است.

بارخدایا ! اگر من لایق نیستم که به رحمت تو برسم ولی رحمت تو لایق آن است که به من رسد و مرا فرا گیرد چون رحمت تو همه چیز را فراگرفته است.

شرمنده ام و شرمسار زینکه می بینم چند روزی دیگر به عمر ناقابلم باقی نمانده است و آبروئی در دستگاه الهی کسب نکرده ام ولی دائم چون امید به رحمت الهی و شفاعت محمّد و آل محمّد دارم در انتظار رسیدن به هدف لحظه شماری می کنم.

چگونه انسان این همه لطف و الطاف الهی را از نزدیک لمس کند و به جبهه نیاید ؟! چگونه انسان خود را آنقدر آلوده بداند و برای خود سازی به اینجا نیاید ؟! و راستی چگونه پس از اینکه متوجّه شد مبارزه با نفس ، خود جهاد است به مبارزه برنخیزد تا مورد رضای خدا واقع شود .

فقط و فقط برای رضای خدا به جبهه آمدم.

و حالا چند نکته به عنوان یادآوری با ملّت مسلمان خود در میان بگذارم .

ای ملّت آزاده ! من چه می توانم برای شما بنویسم و چه سفارشی می توانم برای شما داشته باشم ؟! این شما بودید که ماها را پرورش دادید و این شما ها بودید که ما را مشوق و راهنما بودید . این شماها بودید که ما را در ادامۀ راه امید می دادید و اکنون این خونها چه ارزشی دارد که در راه شما که همان راه خداست و راه هستی مطلق است        ریخته شود!

پس ای انقلاب ! سیراب شو از خون ما و به ایستادگیت ادامه بده !

و ای بازوان انقلاب ! بجوشید از خون ما و به تداوم انقلاب ادامه دهید و ای اسلامیان ! برخروشید و به رهبری این رهبر کبیر انقلاب ، پرچم اسلام را در سر تا سر جهان برپا کنید.

و ای جوانان ! همه مسئولید در برابر ملّتهای تحت ستم فلسطین ، ‌لبنان ، عراق،… و برخیزید و بکوشید تا به یاری الله آنها را زیر یوغ چپاولگران نجات دهید حضورتان را همیشه د رجبهه ها ی حق علیه باطل ثابت نگه دارید.

ای مردم ! بی تفاوت نباشید و هر کدام به دست خود تا می توانید بکوشید تا این انقلاب را به پیروزی کامل برسانید که مقدّمه برای انقلاب جهانی حضرت بقیه الله می باشد .

و شما اکنون وارث خون دهها هزار شهیدانی هستید که خون پاکشان را برای آبیاری درخت تنومند انقلاب اسلامی فدا کردند . شما باید سعی کنید که حاملان پیام خون این عزیزان باشید ، مسئولیّتی است بسیار سنگین که بر دوش   شما ست مسئولیت رساندن اسلام حقیقی به تمام روی زمین و نسل آیندۀ بشریّت و حفظ اسلام که به فرموۀ امام خمینی از اعظم واجبات است . پس سعی کنید در ارادۀ این مسئولیّت بزرگ حداکثر تلاش را بکنید و نیز از اوقات عمر خود بیشتر استفاده کنید و قدر و ارزش آن را بدانید زیرا همچنانکه امام امّت خمینی بت شکن فرموده است دوره ای که در آن قرار گرفته ایم دوره ای است استثنائی و خیلی حسّاس و زود گذر.

واز کمک مالی و جانی به جمهوری اسلامی دریغ نورزید ، صبر پیشه کنید  ، از ولایت فقیه اطاعت کنید.

و اجتماعات و راهپیمائیهایی که بنفع اسلام هست گسترش بیشتر دهید و ارتباط خود را با خدا محکم کنید.

در دعاها و نمازجمعه ها و دعای کمیل ها شرکت کنید که ما هر چه داریم از این نماز جماعات هست.

پدر ومادر عزیزم ! اگر خداوند گناهانم را ببخشد و لیاقت پیدا کردم و موفّق

شدم که خون ناقابل خودم را در راه خدا اهدا کنم چند وصیّتی با شما دارم : ما اکنون مشغول جهاد اصغر هستیم و شما دعا کنید و از خدا بخواهید که ما را در راه یاری کند تا بلکه بتوانیم رضای خدا را بدست آوریم و همچنین دعا کنید تا بتوانیم در جهاد اکبر که همان مبارزه با نفس است پیروز باشیم.

ای پدر و مادر ! من می دانم شما در بزرگ کردن من رنج زیادی کشیده اید و در یک خانوادۀ  فقیر شرافتمندانه مرا بزرگ کرده اید و در مقابل این زحمتهایی که کشیده اید شما را خیلی اذیّت کردم و اوّل از خدا و بعد از شما می خواهم که گناهانم را ببخشید

 

 

 

« رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَیْنَا صبراً وَ ثَبِّت أَقْدَامَنَا وَ انصرْنَا عَلى الْقَوْمِ الْکفِرِینَ »

«پروردگارا ، ‌بر ما صبر و استواری بخش و ما را ثابت قدم دار وما را بر شکست کافران یاری فرما.»

شما چون کوه استوار باشید ! مبادا یک وقت برای من متأثّرشوید و گریه کنید که منافقان و دشمنان اسلام خوشحال می شوند و فکر می کنند که شما درمانده اید و به خاطر شهادت من ناراحتید( انّا لله و انّا الیه راجعون) ما از خدائیم و به سوی او می رویم.

مالک اوّل من خدای تبارک و تعالی است و هر چه او خواست راضی هستم به رضای او و همانطور که رسول الله      ( صلّی الله علیه و آله) فرموده است : « بالاتر از تمام خوبی ها کشته شدن در راه خداونداست »

 

 والسّلام

دعای همیشگی :

 خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار

[gwolle_gb]
[sac_happens]
Loading...
۱
تعداد شهدای فین

بدون دیدگاه

دیدگاه ها بسته شده اند.